Ugrás a fő tartalomra

Légtisztító szobanövények

Nézegettem a napokban a szobanövényeimet, és mit látok? Egy virágot a Spathipyllum 'Chopin' levelei között. 

Ez egy nagyon érdekes dolog, mert pont egy hónappal ezelőtt látogattam meg Növényt és Lucát, és panaszkodtam nekik, hogy a spathim nem igazán akar virágozni. 3 éve mentettem őt a halál torkából, nagyon rossz állapotban volt. Akkor megbeszéltem vele, ha feléled a víztől, hazaviszem. Feléledt, hazahoztam. Azóta pedig csak úgy van. Gyönyörű szép, szó se róla, de még nem virágzott. Már másodszor kellett szétültetnem egy év alatt, mert nagyon besűrűsödött. Most úgy döntöttem, egyelőre nagyobb cserepet nem kap, és tőosztást sem csinálok. Erre sikeresen bevirágzott. 




Nagyon boldog vagyok, mert több év gondoskodás apró pici eredménye ez. Talán az is segített, hogy felváltva kap bokashi levet, gilisztateát és erjesztett csalánlevet, tápoldat helyett. 

Régen nagyon sok növényem volt, de ma már jelentősen leredukáltam a gyűjteményemet. Megváltam szeretett broméliáimtól, orchideáimtól, és most már csak olyan növényeket tartok a lakásban, amelyek valamilyen módon - a dekorációs képességük mellett - szolgálnak engem. Vannak közöttük ehető növények, mint az aloe és a kurkuma, de a többségük úgynevezett légtisztító növény és akad, amelyet nagyobb felülete miatt inkább porszűrőnek tartok. Sansevieria - anyósnyelv, Chlorophytum - csokrosinda, Spathiphyllum, Chamaedorea, Ficus, Epipremnum... csupa-csupa egyszerű növény, de mégis valahol ők a legkülönlegesebbek. Nagy boldogság őket egészségesen látni, ahogy folyamatosan növekednek, fürdőznek a napfényben, meglibbennek a légmozgástól. Igazán megnyugtató, kellemes látvány. A jógázók is szeretik, ha online órát tartok, ezek a szépségek vannak a háttérben. 


Bizonyára sokan esküsznek a divatos, különleges szobanövényekre, de nekem nem kell, hogy valami drága és puccos legyen. Egy aprócska csokrosinda is pont olyan szerethető, mint egy aranyáron mért Monstera. 




Ha érdekelnek további szobanövények, ajánlom figyelmedbe az alábbi bejegyzést is:

5 dolog, amit a minirózsáról tudnod kell

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Csíráztatás - vitamin télen

 Az utóbbi 1-2 hónapban robbanásszerűen nőtt azon oldalak száma, ahol a csíráztatást népszerűsítik. Egyre több kertészeti webáruház forgalmaz csíráztató tálakat, csíráztatásra való bio magokat, de a bioboltok polcán is ott sorakoznak késő ősztől tavaszig.  Okkal népszerűek a különböző csírák, hiszen a téli időszakban is nagy mennyiségben juthatunk vitaminokhoz általuk.  Többféle edényt is találhatunk. Számomra mindig az a fontos, hogy ne vásároljak több műanyagot és felesleges jövőbeli hulladékot, illetve az is számít, hogy az otthon fellelhető eszközökkel ki tudjam váltani a vásárlást.  Van műanyag tálcás csíráztatóm is, ajándékba kaptam. Nincs vele semmi gondom, jól használható, könnyen tisztítható.  Amit vásároltam, az egy kerámia csíráztató tál, kicsit nehézkesebb benne csírát nevelni, de azt hiszem, végre sikerült kikísérletezni, hogyan is kell csinálni. Az a titok, hogy az agyagedényt előre be kell ázatni, illetve csíráztatáskor az edényt takarjuk le - én egy kistányért teszek a

3 különleges fűszer az erkélyre

 Ha van balkonod és szereted a növényeket, biztosan átmentél már a "Milyen növényt neveljek az erkélyen" dilemma különböző fázisain. Először szerzel pár klasszikus növényt a családból vagy a szomszédoktól, mint a muskátli, a petúnia. Aztán rájössz, hogy neked valami sokkal különlegesebb kell. Jönnek a Bougainvilleák, a különböző citrusok, pálmák, majd mikor a Cycas kiszúrja a szemedet, úgy döntesz, ebből elég. Rájössz, hogy a citromfádon ehető termés lesz. Majd elkezdesz gondolkodni, hogy még milyen ehető dolgot termeszthetnél. Aztán elragad a hév, hogy önellátó erkélygazdává válj és teletolod spenóttal, céklával, fűszernövényekkel és falra futtatott uborkával az egészet. De ez nem elég, még mindig többet akarsz, még mindig különlegesebbet. És ekkor jön a felismerés: zöldségekből és fűszerekből is vannak különlegességek.  Ha ezeken a szakaszokon végigmentél már és itt tartasz, ajánlok neked néhány, általam már kipróbált, erkélyen garantáltan beváló fűszert. Ezek a fűszerek a

Búzafű - a csodaszer

  A klorofill folyékony napfény. Nem tudom, hol hallottam ezt először, talán valamelyik egyetemi órán. És azóta mindig itt motoszkál a fejemben, ha meglátok egy zöldlevelű növényt.  Vegán vagyok és sok nyers zöldséget és gyümölcsöt fogyasztok, de ha a zöld színű levelek jönnek szóba, valahogy mindig elszomorodok, mert tudom, hogy minél több zöldet kellene a szervezetembe juttatnom, de elég nehéz kivitelezni. Egyrészt nagyon nagy mennyiséget kellene elcsócsálni, ami igen hosszú ideig tartana, másrészt vannak olyan levelek, melyeknek a rostjait szinte lehetetlen komolyabb fogínygyulladás vagy rágóizomgörcs nélkül elrágni.  Erre találták ki a turmixokat és a préselt leveket. A kettő között az a különbség, hogy a turmix az egész növényt tartalmazza a rostokkal együtt, a lé viszont tisztán a növények kipréselt leve. Ez kell nekünk a búzafűből is, mert a rostjai olyan erősek, hogy nem bírna vele az emésztőrendszerünk.  Na de rátérve a búzafűre: ez tipikusan tehénkaja. Nem tudom, ki próbált m